Danas je valjda isplativije snimati rijalitije nego dobre serije. Kakva greška domaćih televizija. Kao i što se tiče filmova, previše je loših i domaćih serija. Ali ovde sada to nije tema, ovo je lista 10 meni omiljenih serija. Ipak se naš narod može ponositi na bar 10 njih. Šta je tu je. Izvinjavam se zbog loših slika, na netu nisam mogao da nađem bolje. Pa da počnemo…

10. Grlom u jagode10. Grlom u jagode.jpg

Serija o Banetu Bumbaru, njegovom životu, njegovoj porodici, njegovim prijateljima. Ima 10 epizoda, čije su radnje u periodu od 1960. do 1969. godine. Prvi put kada sam je gledao nešto mi se nije mnogo dopala, ali većinu toga sam shvatio tek kada sam malo odrastao.

9. Pozorište u kući9. Pozorište u kući.jpg

Eto, i Jugoslavija je imala svoj sitkom. Iako su neke epizode dosadne, kao da se ništa ni ne dešava, kod većine nije tako. Meni lično je ova serija odlična zbog lika koji se zove Vasa S. Tajčić, veliki lažov čije izmišljotine su najzanimljiviji deo serije.

8. Crni Gruja8. Crni Gruja.jpg

Nisam ljubitelj toga da se snimaju domaće serije bazirane na stranim serijama. Ali Crni Gruja je izuzetak. Epizode nisu ukradene od Crnog Guje, već su originalne. Sergej Trifunović je genijalan, i da nije napustio seriju nakon prve sezone, serija bi bila na višem mestu.

7. Bolji život7-bolji-c5beivot.jpg

Poslednja jugoslovenska serija, i mislim da nema osobe u Srbiji koja nije odgledala bar jednu epizodu. Ipak je RTS previše često reprizira. Siniša Pavić je stvarno napisao odličnu stvar, i posle je svaku njegovu seriju pisao u stilu ove serije. Mnogi kažu da liči na sapunicu, i verovatno su u pravu, ali za mene je ova serija komedija.

6. Vratiće se rode6. Vratiće se rode.jpg

Kada sam odgledao prve dve epizode, mislio sam da će ovo biti najbolja domaća serija. Kasnije su malo preterali, bilo je i dosta dosadnih scena, ali generalno je serija dobra. Dobra priča, dobri likovi, ima komedije, ima drame, više se ni ne traži.

5. Kamiondžije5. Kamiondžije.jpg

Pavle Vuisić je dobar, ali ova serija je to što jeste zbog Čkalje. Mnogo legendarnih scena, koje narod i dan-danas prepričava. Naravno, kada kažem Kamiondžije računam i nastavak serije Kamiondžije ponovo voze, zato što ja na to ne gledam kao nastavak, nego kao na drugu sezonu.

4. Srećni ljudi4. Srećni ljudi.jpg

Kao što sam već napisao, nakon Boljeg života, Siniša Pavić je svaku svoju seriju u tom stilu pisao. Ali, Srećni ljudi su prevazišli Bolji život, zbog likova. Od svih domaćih serija, Srećni ljudi imaju najviše dobrih likova. Šćepan, Riska, Tintoreto, Ostojić, Popara, Antonija, Ozren, Aranđel… Snimljena je u najgore vreme još od Drugog svetskog rata, i opet je tada uspela da nasmeje ljude.

3. Sivi dom3. Sivi dom.jpg

Ovo je najozbiljnija domaća serija. Lično, ne volim one scene gde se ništa ne dešava, a takvih je mnogo, ali serija je zaslužila visoko mesto na listi zbog muzike, realnosti, poslednje epizode, i najviše zbog lika kojem je nadimak Crni. Scene sa Crnim su i najzanimljivije, od bekstva iz doma, trčanja po krovu voza, do scena jurnjave kolima.

2. Otpisani2. Otpisani.jpg

Drugi svetski rat, avanture mladića koji se bore protiv nacista. Serija je u stilu avantura iz stripova, a to mi se sviđa. Tihi i Prle su i dan-danas kultni heroji, dok je Kriger jedan od najboljih domaćih filmskih i serijskih negativaca. Mnoge epizode u prvoj sezoni su bazirane na istinitim događajima, dok u drugoj sezoni već nije tako.

1. Vruć vetar1. Vruć vetar.jpg

Opet Siniša Pavić. Ovo je po meni njegovo najbolje delo, iako na moju veliku žalost ima samo 10 epizoda. Ali svaka je na svoj način pravo remek-delo. Šurda je moj omiljeni domaći lik, pa ni ne čudi zašto mi je Vruć vetar omiljena domaća serija. Naravno, nije samo lik Šurda zaslužan za to što je serija dobra, tu su i Bob, Firga, Soća…

Hvala što ste pročitali do kraja.

